Güncel
Giriş Tarihi : 14-05-2019 09:53   Güncelleme : 14-05-2019 13:06

Atatürk Rallisi Bot Takımı Gerze'de

Türkiye Cumhuriyeti Kurucusu Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarının Samsun’a çıkışının 100. Yılı onuruna düzenlenen Deniz Kuvvetleri Atatürk Rallisi Bot Takımı ilçemize ulaştı

Atatürk’ün Samsun’a çıkışının 100. Yılında Deniz Kuvvetleri himayesinde gerçekleştirilen Deniz Kuvvetleri Atatürk Rallisi için Ege, Akdeniz ve İstanbul’dan denize açılan 17 yelkenli tekne ilçemize ulaştı.

İlçemiz limaniçi mevkiine demirleyen 17 Tekne ilgi odağı olurken, bizlerde bu ziyaretle ilgili Atatürk Rallisi Komodoru Ali Rıza Kadiz'in bilgisine başvurduk. Kadiz, Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını anmak için yola çıktıklarını belirterek şunları söyledi; “Eğer onlar 100 yıl önce bu yolculuğu yapmasalardı, bot takımı arkadaşlarımız İstanbul’dan aldıkları bayrakları dalgalandıramazdık. Bu Türk ulusu için çok önemli bir olaydı. Biz denizciler şunu biliyoruz, eğer bayrağınızı dalgalandıramıyorsanız o denizler sizin değildir. Bunu tüm denizciler net olarak bilirler. Karadeniz’de bu bayrağın eksikliğini beş sene önce hissettik biz ve beş senedir her sene planlı olarak Karadeniz’de ralliler yapıyoruz. Yanaştığımız mola verdiğimiz tüm limanlarda gençleri denize ve yelkenliye teşvik etmeye çalışıyoruz.”

Kadiz, ayrıca karalarda tüm madenlerin bittiğini belirterek “Artık madenler denizlerin altında. O yüzden denizlere hakim olan dünyaya da hakim olur. Biz bu yolda çalışabileceğimiz kadar çalışacağız. Çok denizci yetiştireceğiz, geleceğimizin denizlerde olduğunu bilerek yetiştirebileceğimiz kadar genç yetiştireceğiz” derken, bu ralliye katılan Aydın Gökhan ise bizler DAD 100. Yıl grubu olarak kader birliği yaparak bir minneti bir manevi heyecanı yaşamak için bu yola çıktık. Yolculuğumuz 15 gün gidiş, 15 gün dönüş olmak üzere yaklaşık bir ay sürecek Gerze’de üç gün lük bir mola verdik. İnşallah buradan da Samsun’a doğru yola çıkacağız" dedi.