Güncel
Giriş Tarihi : 12-09-2020 16:14   Güncelleme : 12-09-2020 17:13

Sazak, Ağrı Zirvesine Tırmandı

Yeşil Gerze Dağcılık Doğa ve Gençlik Spor Kulübü sporcusu ve Türkiye Dağcılık Federasyonu Antrenörü olan Birol Sazak, ülkemizin en yüksek dağı olan Ağrı Dağına (5137 m) tırmandı

İlçemiz sporcularından Birol Sazak, İstanbul Klos Dağcılık Kulübü organizasyonunda, Türkiye’nin dört bir yanından gelen profesyonel 23 dağcı ile birlikte 5137 metre yüksekliğe sahip olan Ağrı Dağı’na tırmandı.

Ağrı Dağı Zirvesine ulaşmanın haklı gururunu yaşayan Birol Sazak, gazetemize gelerek tırmanış için geçirdiği 6 günü anlattı.

Tırmanış için dağcı arkadaşlarıyla Ağrı Doğubeyazıt’ta buluşan Birol Sazak, “Ağrı Dağı tırmanışı için 5 Eylül Cumartesi günü, 23 arkadaşımla Doğubeyazıt’ta buluştum. 6 Eylül Pazar günü ise aracımız ile birlikte Doğubeyazıt’ın Çevirme Köyü’ne (2000 m) gittik. Buradan itibaren artık tırmanışımız başlamış oldu; çantalarımızı sırtımıza taktık ve 23 kişi dağa doğru tırmanmaya başladık.

6 saatlik bir yürüyüşten sonra 3200 metre kampına ulaştık. Arkadaşlarımızla birlikte akşam yemeğimizi yapıp keyifle yedikten sonra çadırlarımızı kurduk ve erkenden yattık ki ertesi gün tırmanışımıza birazda olsa yorgunluğumuzu atmış olarak devam edebilelim.

2. gün, arkadaşlarımla birlikte yine çok keyifli bir kahvaltı yaptıktan sonra 3200 metre kampından o gün ki hedefimiz olan 4200 metre tırmanışına geçtik. 4200 metreye ulaştığımızda hava şartları iyice çetrefilli olmaya başladı. Bizde çadırlarımızı kurduk ve o geceyi 4200 metre kampında geçirdik.

Ertesi sabah arkadaşlarımızla kahvaltıdan sonra erkenden yola koyulduk çünkü dediğim gibi zirveye yaklaştıkça tipi de kendini iyiden iyiye göstermeye başladı.

Zor oldu ama Ağrı Dağına tırmanan ilk Gerzeli dağcı olmayı başardım. Yapılan tebriklerin ve fotoğraf çekiminin ardından geceyi geçirmek için tekrar 4200 metre kampına ulaştık. Ertesi gün de 4200 metre kampından 3200 metre kampına iniş yaptık; buradan da Çevirme Köyüne inerek bizi bekleyen araca bindik ve Doğubeyazıt’a ulaştık. Beraber Ağrı Dağı zirvesine çıkma tecrübesini yaşadığım ve çokça sevdiğim 23 arkadaşımla vedalaşıp Gerze’ye gelmek için yola çıktım.

Çok mutluyum, gururluyum, onurluyum. Yeşil Gerze Dağcılık Doğa ve Gençlik Spor Kulübünün bir üyesi olarak Ağrı Dağı zirvesine tırmanmanın heyecanını yaşadım. Gerze tarihinde ilk kez ülkemizin en yüksek dağı olan Ağrı Dağına tırmanan sporcu ben oldum.

Daha önce yaptığım yürüyüşlerden, tırmanışlardan, kamplardan ne kadar zevk aldıysam zorlu olan bu zirve tırmanışından da o kadar zevk aldım. Bu heyecanı, gururu ve mutluluğu benimle birlikte yaşayan kim varsa hepsine teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.